søndag 28. mars 2010

Portugal Dag 5 og 6

I går ble en travel dag så nå kommer en kjapp rapport på dag 5 og 6.

Været har slått om og det er flott sykkelvær. Rundt 20 grader, sol og lite vind. Gårsdagen var en 3 timers LR tur som skulle avsluttes med en time MIET.

Vi hadde ikke før kommet ut av porten i huset før Jarle hadde en punktering.

Som den handymannen han er var det fort gjort å fikse dette. Turen gikk i noe av det finestesykkelterrenget jeg noen gang har syklet i. Smale flotte veier som snodde seg oppover fjellsiden.



Etter 3 timer skulle det kjøres på i en time. Vi hadde funnet en spenstig vei med korte stigninger og korte spenstige utforkjøringer. Vi hadde ikke syklet mer enn i 5 minutter før bakdekket mitt eksploderte. Jeg ba de andre om bare å sykle videre men Lars Magne, fra nå av kaldt bare for GHANDI og Svein, Mor Theresa stoppet for å hjelpe meg. Etter to forsøk fikk vi luft i dekket igjen men selvfølgelig røk ventilforlengeren og det var ikke mer enn 4 bar i dekket da vi kjørte videre.

Vi ga gass og på den noe ukurante veien var det en del huller som jeg på elegant vis manøvrerte unna. Men til slutt bommet jeg og felgen smalt. En spile røket og skeiv felg.

Lars Magne og Svein fortsatte og skulle komme og hente meg med bilen etterpå. Det var da jeg møtte CARLOS. Han kom humpende nedover veien i sin lastebil. Portugals fjågeste lastebilsjåfør stoppet og jeg og min FELT AR TEAM fikk skyss ned til Silves.



Jeg kom inn med 3 timer og 50 min i sekken og må være fornøyd med det etter omstendighetene.

Hjulet fikk vi rettet hos en lokal sykkelbutikk. Det var fabelaktig service og flinke folk. Sjekk ut: http://www.bikezone.pt/

Dagen i dag var en hard ET økt. Det skulle kjøres i 2,5 timer i konstant sone 2 (omtrent som å kjøre et ritt bare en tar vekk toppene). Gruppa startet i sammen men vi skilte lag underveis slik at alle skulle få kjøre i riktig sone. Jeg tror vi alle fikk en fabelaktig treningsøkt.

Et lite skår i gleden var det at Tobby røk wiren til bakgiren. Heldigvis åpner sykkelsjappa i morgen tidlig klokka 09.00 slik at Tobby er klar for morgendagens økt.

I morgen som blir avslutningsdagen skal det kjøres 4 timer Race Simulation. Den blir hard og det skal bli godt med noen dagers hvile etter den siste ukes hardkjør.

Med sykkelhilsen
Jostein

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar