onsdag 24. mars 2010

Portugal dag 2

Vi våknet opp til pent vær og god temperatur. Frokosten ble inntatt på terrasssen. Tobby hadde kjøkkentjeneste i dag og det sto havregrøt på menyen. Det skal Tobby ha: Han er en jækel på havregrøten :-).

Økten i dag var totalt på 2 timer og 40 min. Hovedtyngden skulle være i langtur tempo men det skulle også kjøres 2 x 20 min tempointervaller. Vi kjørte disse intervallene opp på en høyde der det gikk mye opp og ned. Dette var en ny opplevelse for meg. Det ble en artig økt der en måtte jobbe hele tiden for å opprettholde trøkket selv om terrenget endret seg en hel del.

Da intervallene var unnagjort kom regnet. Heldigvis hadde jeg en vindjakke på lomma som kunne være med og islolere noe men en kan trygt si at jeg frøs noe helt sinnsykt. Tror aldri jeg har vært så kald før på en sykkeltur. Fred, som den gode mannen han er, ga meg førsteretten på badet. Fred er min bath mate. Vi er de eneste som har enerom men vi deler bad. Jeg stod i dusjen i sikkert en halltime. Å gu så godt det va.

Ellers så kan jeg nevne at det ble kjørt på noen spenstige watt tall hos noen av rytterne i dag. Mange som har hatt meget god fremgang og det er kjekt å se.

I morgen er det langtur på 3,5 timer. Vi krysser fingrene for godt vær og medvind på hele turen :-).


Bathmate Fred

Sykkelhilsen fra Jostein

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar