mandag 12. april 2010

Ritt Rapport, ICA MILA

Da var årets første ritt unnagjort. 10 KM tempo på Randaberg.

Været og forholdene var vel opp mot det optimale og jeg kan ikke si annet enn at det var velfortjent ut i fra den vinteren vi har hatt. La oss håpe at vi får det slik som dette en tid fremover.

Jeg var ute i god tid til rittet men som den sullemikkelen jeg noen ganger er så brukte jeg laaaaaaaaaaaaang tid før jeg kom i gang med oppvarmingen. Fikk kun 25 minutter oppvarming men kan ikke skylde på andre enn meg selv. Skjerpings.

I forkant av rittet hadde jeg hatt en diskusjon med en god kompis og vi fant ut at det kunne være smart å forsøke og åpne relativt høyt for å få med seg farten etter nedoverbakken et stykke utover. Dette var ikke særlig smart. Da jeg nærmet meg vending kjente jeg at starten hadde vært tøff. Ut i fra tidligere erfaringer så burde jeg absolutt ha åpnet som vanlig. Altså rundt 310 watt og ikke 330 som jeg gjorde i går. Med korrekt åpning ville jeg muligens ha tjent en 4-5 sekunder.

Da jeg kom til vending hadde jeg tatt inn ca 40 sekund på rytteren foran meg. Jeg kjørte ham ikke inn før ved målgang. Det viser vel igjen at poweren var i slakkeste laget de siste 5 KM.

Sett alt under ett er jeg dog passe fornøyd med gjennomkjørinegn og tiden på 14.20. Det er 14 sekunder raskere enn i fjor selv om det vanskelig lar seg sammenligne da forholdene ikke var like.

Vedlagt ser dere grafen fra selve rittet. Samt verdiene for de første 5 km og de siste 5 km. Som vi ser skiller det 19 watt på første og andre del. Rittet hadde vært bedre gjennomført med en gjevnere utførelse.

GRAF FRA RITTET



0 - 5 KM



5 - 10 KM



Sykkelhilsen fra
Jostein

2 kommentarer:

  1. Fine grafer :-) Godt gjennomført! Men tror starten gav deg mye tid selv om du kanskje fikk det litt på slutten!

    SvarSlett
  2. Tjaa. Tror vel egentlig at om jeg hadde klart å åpne noe mer kontrollert hadde det gåt fortere. Som dus sikkert ser av den første grafen måtte jeg ha noen hvileskjær innimellom :-)
    Mvh
    Jostein

    SvarSlett